FAQ

Vragen en antwoorden met betrekking tot Garantie all-inclusive

Hier vindt u vaak gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden.

    Garantie all-inclusive

    Wat is Garantie all-inclusive?
    Met de veelomvattende services van onze Garantie all-inclusive is uw nieuwe Festool-gereedschap de eerste drie jaar geheel verzekerd en kunt u zich concentreren op wat er echt toe doet: uw werk. Opdat u van de diensten "Volledige reparatie gratis", "Vervanging bij diefstal" en "Gegarandeerd originele onderdelen" kunt profiteren, moet u uw gereedschap binnen 100 dagen na aanschaf gratis registreren.


    Hoe kan ik mijn gereedschap voor Garantie all-inclusive registreren?

    U kunt uw gereedschap binnen 100 dagen na aanschaf heel eenvoudig online registreren of uw dealer opdracht tot registratie geven.


    Zijn er kosten verbonden aan Garantie all-inclusive? 

    Nee, Garantie all-inclusive is in het aankoopbedrag van uw gereedschap inbegrepen en daardoor voor u helemaal gratis. De enige voorwaarde: U moet uw gereedschap binnen 100 dagen na aankoop voor Garantie all-inclusive registreren.


    Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor Garantie all-inclusive?
    Ja, u krijgt na de registratie een garantiecertificaat van ons. Als u het gereedschap hebt geregistreerd, ontvangt u het certificaat per e-mail. Bewaar dit certificaat zorgvuldig, zodat u het indien nodig bij een garantieverzoek kunt laten zien.


    Geldt Garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?

    Garantie all-inclusive geldt voor alle gereedschappen van Festool en voor andere geselecteerde producten. Een product kan voor Garantie all-inclusive geregistreerd worden als de systainer of doos voorzien is van een Garantie all-inclusive-kaart. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is.

    Volledige reparatie gratis.

    Welke onderdelen en defecten vallen onder deze service?
    Materiaal- en fabricagefouten inclusief alle reserve- en slijtageonderdelen (met name koolborstels, kogellagers, rubbermanchetten, accupacks, accupack-oplaadapparaten, sluitringen, vaste kabels en schakelaars) en de benodigde werktijd. Een overzicht van alle reserve- en slijtageonderdelen vindt u in onze reserveonderdelencatalogus. Alle in de kolom "Garantie" met "Ja" gemarkeerde onderdelen worden gratis vervangen.


    Krijg ik bij een reparatie een prijsopgave?

    Dankzij Garantie all-inclusive behoren prijsopgaven en facturen voor reparaties binnen drie jaar na aankoop tot het verleden. De enige voorwaarde: u registreert uw gereedschap binnen 100 dagen na aankoop voor Garantie all-inclusive. Na afloop van de garantie ontvangt u voor reparaties boven de €130,- altijd eerst prijsopgave voor akkoord. Valt uw machine buiten de Garantie all-inclusive, dan krijgt u een prijsopgave vanaf €130,- excl. BTW en excl. vezendkosten. Voor half-stationaire machines (CS50/70/TKS80 en KAPEX KS(C) 60/88/120) ontvangt u een prijsopgave vanaf €260,-. Is de reparatie goedkoper, dan wordt er geen prijsopgave gemaakt en wordt de machine gelijk gerepareerd. 


    Zijn er uitzonderingen waarvoor de service niet geldt?
    Ja, er zijn uitzonderingen. Daarbij gaat het om uitzonderingen die u zeker kunt begrijpen, bijv. als een gereedschap moedwillig kapot wordt gemaakt of gedurende continue industriële processen wordt gebruikt. Alle uitzonderingen vindt u in onze garantievoorwaarden.


    Waar kan ik aanspraak op maken als ik mijn gereedschap niet voor Garantie all-inclusive heb geregistreerd?

    Als zakelijke gebruiker hebt u 12 maanden en als particuliere gebruiker hebt u 24 maanden recht op de wettelijke garantie. Dit geldt voor materiaal- en fabricagefouten die al bij de levering van ons product aanwezig waren. Slijtage is van de wettelijke garantie uitgesloten. Om deze reden moet u uw gereedschap te allen tijde voor Garantie all-inclusive registreren. De registratie is voor u helemaal gratis!

    Vervanging bij diefstal.

    Mijn gereedschap is op de bouwplaats of uit mijn bus gestolen. Kom ik toch in aanmerking voor vervanging?
    Ook als het apparaat uit uw voertuig of op de bouwplaats is gestolen, ontvangt u binnen drie jaar na aankoop tegen een eigen bijdrage van 125 € netto (excl. BTW) een gloednieuw apparaat. Voor apparaten uit de productcategorie Power Station geldt een afwijkend eigen risico van 1.000 € netto (excl. BTW).


    Wat moet ik doen als mijn gereedschap is gestolen?

    Het is belangrijk dat u zich aan de toepasselijke termijnen houdt. U moet na de diefstal van uw gereedschap hiervan meteen aangifte doen bij de politie. Vervolgens laat u uw aangifte en garantiecertificaat binnen 5 dagen na de diefstal aan uw dealer zien. Nadat we uw geval gecontroleerd hebben, sturen we het nieuwe gereedschap naar uw dealer en kunt u het daar tegen een eigen bijdrage van 125 € netto (excl. BTW) afhalen. Voor apparaten uit de productcategorie Power Station geldt een afwijkend eigen risico van 1.000 € netto (excl. BTW).


    De termijn van 5 dagen is verstreken. Krijg ik toch een vervangende machine?

    Helaas niet! Wij kunnen u deze service alleen aanbieden als u zich aan onze termijnen houdt.


    Zijn alle diensten van Garantie all-inclusive ook volledig van toepassing op mijn vervangende machine?

    Garantie all-inclusive is op uw vervangende machine van toepassing voor de resterende looptijd van het gestolen gereedschap. D.w.z. als uw gereedschap bijv. na twee jaar is gestolen, profiteert uw vervangende machine nog van het resterende jaar van Garantie all-inclusive. Wij voeren in dit geval de registratie voor u uit en sturen u een nieuw garantiecertificaat. Omdat elk gereedschap slechts eenmaal gebruik kan maken van vervanging bij diefstal, vervalt deze service voor de vervangende machine.

    Gegarandeerd originele onderdelen.

    Wat gebeurt er als een reserveonderdeel binnen 10 jaar niet meer verkrijgbaar is?
    Wij garanderen dat de reserveonderdelen nog minstens 10 jaar beschikbaar is nadat het apparaat uit productie is genomen. Als we deze belofte niet kunnen nakomen, ontvangt u gratis een nieuw elektrisch gereedschap ter vervanging.


    Zijn er na afloop van de gedurende 10 jaar gegarandeerde verkrijgbaarheid geen reserveonderdelen meer voor mijn gereedschap?
    Voor veel gereedschappen hebben wij reserveonderdelen aanzienlijk langer dan 10 jaar op voorraad nadat het apparaat uit productie is genomen.


    Ik heb een reserveonderdeel nodig. Wat moet ik doen?

    Om het juiste reserveonderdeel voor uw gereedschap te vinden, moet u het specifieke machinetype en het onderdeelnummer weten. Deze gegevens vindt u direct op het vermogensplaatje op uw machine en in uw garantiedocumenten. Om een bepaald reserveonderdeel te bestellen, kunt u contact opnemen met ons.


    Belangrijke aanwijzing voor het gebruik van reserveonderdelen:

    Let op: alle gereedschappen van Festool mogen omwille van de kwaliteit en veiligheid uitsluitend door erkende werkplaatsen worden gerepareerd. Wij raden aan om een opdracht tot reparatie direct aan ons te geven. De wet schrijft voor dat na elke opening van de behuizing een ‘veiligheidscontrole volgens DGUV-voorschrift 3 en 4 en richtlijn DIN-VDE 0701/0702’ uitgevoerd moet worden. Deze controle mag uitsluitend door een hiertoe gekwalificeerde elektricien worden uitgevoerd. Bovendien zijn er voor een correcte reparatie in vele gevallen speciale gereedschappen vereist. Elke aanspraak op garantie vervalt als de reparatie door een niet-erkende werkplaats of persoon uitgevoerd wordt. U wordt daarom uitdrukkelijk geadviseerd reparaties niet zelf uit te voeren.